Din webbläsare stöds ej. För bästa upplevelsen rekommenderas en nyare version eller en annan webbläsare.

Vanliga frågor

  1. Har du frågor om te eller våra produkter? Vill du servera eller sälja premiumte? Hör av dig!
    Försäljning, växel & våra teexperter 08 6840 5000  info@tekompaniet.se
    Ekonomi & Logistik, webshop 08 6840 5010  administration@tekompaniet.se
  2. Hur betalar man i webshopen?
    Du kan för närvarande endast betala med Swish och vi använder säker och krypterad betalning via Nets Payments/NetsEasy (www.nets.eu/se-sv). Är du registrerad som företagskund med ett aktivt aktiebolag eller handelsbolag, kan betalning ske via faktura utställd till ditt företag och organisationsnummer. Betalningsvillkor 10 dagar om inget annat är överenskommet. För att registrera dig som företagskund, klicka här eller ring 08 6840 5010 så mailar vi inloggningsuppgifter för vår företagsportal med dina ev kundunika avtalspriser.
  3. Vad kostar frakten?
    Som konsument betalar du 59kr och får fraktfritt vid order om minst 500kr, allt inkl moms. Då får du leverans med DHL Servicepoint till ett lokalt utlämningsställe. Som företagskund är frakten 190kr ex moms och beroende på ev. avtal med oss kan det finnas en fraktfri gräns. Du får leverans med DHL till ditt företag under kontorstid, helgfri måndag till fredag.
  4. Var kan man köpa ert te?
    Dels här i webshopen eller så kan du hitta några av våra återförsäljare här eller så mailar du oss på info@tekompaniet.se och berättar vilken stad/stadsdel du bor i samt vilken tesort du söker efter, så återkommer vi till dig under kontorstid.
  5. Jag vill handla som företagskund och få faktura, hur gör jag?
    Gå till sidan "Bli företagskund", markera "Företag" och fyll i uppgifterna, så återkommer vi under kontorstid måndag till fredag med inloggningsuppgifter. Du ska ha ett registrerat och aktivt aktiebolag eller handelsbolag för att få efterskottsfaktura.
  6. Vi vill servera riktigt bra te, vem ska vi prata med?
    Vad roligt! Kontakta våra teexperter Jenny, Stephan, Jessie, Arne eller Pär så får du hjälp med att sätta samman ett riktigt bra och väl fungerande sortiment för just din verksamhet. Du når oss genom att ringa 08 6840 5000 eller maila till info@tekompaniet.se så ringer vi dig under kontorstid.
  7. Vad är det för speciellt med era teer?
    Samtliga teer är etiskt producerade och ofta dubbelcertifierade EU-ekologiskt och Fairtrade. Teet är framför allt färskt då vi köper direkt ifrån producenterna i Sri Lanka och Indien så det inte flera år gammalt när det möter din gästs kopp. Vi har egen direktimport från producenter som startar tillverkning och packning då vi lägger vår beställning. Färskheten är av stor betydelse för smaken och framför allt näringsinnehållet. Våra påsteer är oftast individuellt kuverterade och lösviktsteerna ligger i aromtäta förpackningar. Det säger sig nästan självt: ett te som ligger löst i en ask eller i ett öppet kuvert inte har en chans att behålla sin smak och fräschör. Hög kvalité på smakämnen samt att många av våra sorter innehåller äkta råvaror som t ex kryddor och örter.
  8. Vårt företag har en hög miljömedvetenhet, hur tänker Tekompaniet där?
    Hållbarhet är ett av våra kärnvärden sedan starten år 2000. Här kan du läsa mer om vårt stora Hållbarhetstänk. Våra olika certifikat för ekologisk produktion samt Fairtrade hittar du här och våra uppförandekoder (Code Conducts) hittar du här.
  9. Vilka grossister har era teer?
    Du kan beställa via ett flertal grossister som t ex Martin & Servera, Menigo, Out of Home, Svensk Cater, Mårdskog & Lindkvist med många flera. Vi erbjuder även direktleveranser ifall din grossist saknar några specifika produkter. Vid direktleveranser har du varorna vanligtvis inom 2-3 dagar från beställning och du betalar en enhetsfrakt om 190 kronor exkl moms. Då får du leverans med DHL till ditt företag.
  10. Vad ska vi välja att servera, påste eller lösviktste?
    Det här är individuellt från kund till kund. Vad har du för typ av verksamhet? Frukostbuffé? Konferensbuffé? Á la carte med bordservering? SPA? Lunchrestaurang? Du kanske har alla delar? Vi hjälper dig gärna att sätta samman ett koncept som fungerar för er verksamhet. Vår långa erfarenhet med nöjda kunder gör att vi redan från starten ger dig ett väl fungerande sortiment och en sammansättning som är uppskattad av gästerna och ekonomiskt väl fungerande. Kontakta våra teexperter Jenny, Stephan, Jessie eller Pär så hjälper de dig. Du når oss genom att ringa 08 6840 5000 eller maila till info@tekompaniet.se så ringer vi upp under kontorstid.
  11. Det går så lite te hos oss?
    Så här säger många som idag erbjuder sina gäster ett standardutbud av te och speciellt då påste av 'de gamla vanliga' varumärkena. Vår erfarenhet är - efter över 20 år i branschen - att tekonsumtionen ökar då man höjer kvalitén på påste och/eller lösvikt. Majoriteten av svenskarna dricker kaffe, javisst, men det är även många som föredrar te om man nu inte är enbart tedrickare. Då gästen möts av ett traditionellt utbud av te väljer många kaffe där det oftast är hög kvalité. Höjer ni ribban även på teutbudet, så vet vi att du kommer att mötas av positiva reaktioner och kommentarer. M a o: Erbjud även dina tedrickande gäster en bra och framför allt god kopp te!
  12. Hur många olika sorter ska man ha för ett bra sortiment?
    Du bör inte ha färre än sex olika sorter, gärna 8-12 för att tillfredsställa alla dina olika tegäster. Svart te Earl Grey och English Breakfast kan tyckas tråkiga men är det te som konsumeras mest i världen. Sedan bör du erbjuda några olika gröna teer, minst en koffeinfri sort som t ex Rooibos eller annat örtte samt några svarta teer med fruktsmak. Då kommer de flesta gäster att hitta något som faller dom i smaken.
  13. Kan vi blanda olika varumärken som vi vill?
    Självklart kan du det! Det är du som bestämmer och som kan din verksamhet och dina gäster, så varsågod och blanda på. Rent estetiskt så ser det alltid trevligast ut om man håller sig till ett och samma varumärke och vi har ett mycket brett sortiment inom varje varumärke. Kika in i vårt sortiment här eller ladda ner vår aktuella produktkatalog här.
  14. Kan ni lämna referenser?
    Gärna! Börja med att titta in här för några kundcitat och önskar du fler så kontakta våra teexperter Jenny, Stephan, Jessie, Arne eller Pär så får du hjälp. Du når oss genom att ringa 08 6840 5000 eller maila till info@tekompaniet.se

 

 

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan