Din webbläsare stöds ej. För bästa upplevelsen rekommenderas en nyare version eller en annan webbläsare.

Vi älskar te! Gör du?

Det lilla företaget med de stora kunderna söker

REDOVISNINGSEKONOM som vill utvecklas till ekonomiansvarig.

Ett framgångsrikt team sedan 1999 om tolv personer som jobbar utifrån värdeorden Kunskap, Engagemang, Ärlighet och som brinner för hållbarhet och att få göra skillnad!

Vi söker dig som älskar siffror, struktur och det ekonomiska hantverket – men som också trivs med att lyfta blicken, ta ansvar och vara med och utveckla helheten, så du kommer att vara en del av både det dagliga och det långsiktiga. Idag jobbar du som redovisningsekonom men vill vidareutveckla dig till att bli ekonomiansvarig och fram till dess samarbetar du tillsammans med vår nuvarande ekonomi- och logistikansvariga.

Då hela verksamheten genomsyras av hög serviceanda, är det viktigt att du är utåtriktad, serviceinriktad och har hög integritet. Vi är ett litet bolag där vi jobbar nära varandra med ibland flytande gränser, därför behöver du vara flexibel och prestigelös. Utöver det tror vi att du är driven, engagerad och strukturerad som person och som levererar med hög kvalitet. Vi ser gärna att du är proaktiv för att bidra till bolagets utveckling.

Vi erbjuder:

  • Ett familjeföretag med mycket arbetsglädje och höga ambitioner i en arbetsmiljö med hjärta.
  • Ett arbete där du kommer ha möjlighet att påverka och göra skillnad.
  • Ett roligt, självständigt och omväxlande arbete där du är en viktig kugge där din röst hörs.
  • Korta beslutsvägar, mycket engagemang och stor frihet under ansvar.
  • Ett engagerat och härligt team med gemensamt fokus där du får vara med i stort som smått.
  • Ett företag som tror på utveckling och frihet under ansvar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter, med både operativa och strategiska inslag:

  • Kund- och leverantörsreskontra.
  • Löpande bokföring, avstämningar, moms och periodiseringar.
  • Månads-, kvartals- och årsbokslut.
  • Som ekonomiansvarig kommer du även att ansvara för budget, prognos och uppföljning.
  • Framtagande av analyser och rapporter till ledning, styrelse och säljavdelning.

Vi söker dig som har:

  • Några års erfarenhet av, och brinner för, ekonomiarbete.
  • God förståelse för redovisning och rapportering.
  • Vana vid att arbeta självständigt och driva egna processer.
  • Mycket god vana av Excel.
  • Gärna erfarenhet av att bygga rapportpaket.
  • En kommunikativ ådra – du kan förklara ekonomi på ett begripligt sätt.

Du är trygg i det löpande ekonomiarbetet men har också viljan att växa och ta ansvar för helheten. Du skriver och talar svenska flytande, behärskar engelska i tal och skrift och är bekväm med att arbeta i en avancerad pc-miljö. Vårt affärssystem Pyramid har automatiserade processer och integreringar. Ett extra plus om du har erfarenhet av mindre eller medelstora företag där man får kavla upp ärmarna och tar ansvar för hela kedjan.

Välkommen med din ansökan snarast möjligt men senast 11 maj där du mailar ett personligt brev och CV till jobb@tekompaniet.se dit du även mailar dina ev frågor som då besvaras av Jessica eller Ola. Vi kallar löpande till intervjuer då målet är att vår nye kollega börjar så snart som möjligt.

Tekompaniet är specialiserade på premiumte sedan 1999. Våra teer finns på ett stort antal hotell- och konferensanläggningar men även många caféer och säljs främst via de stora Foodservicegrossisterna samt i viss omfattning via dagligvarukedjor och export. Omsättningen för 2025 är budgeterad till ca 42 miljoner kronor.

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan